bertina.reismee.nl

Mijn eerste week

Hi lieve mensen!

Sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen. Ze zijn hier net komen wonen waardoor er nog geen internet aansluiting is, Zeinab heeft wel internet via een stick, maar is al over haar capaciteit heen, dus mag ik niet te lang op internet. Gisteren is het aansluitingspakket aangekomen, alleen het internet doet het nog steeds niet, dus dacht ik ach laat ik toch maar eens wat op mijn blog zetten!

Het bevalt goed hier, nu precies mijn eerste week achter de rug. Ik zal een kort verslagje geven van elke dag. Woensdag was ik met Mani, de oudste, thuis. Hij gaat pas op maandag naar school dus hij was de hele dag thuis. We hebben in het park gespeeld, spelletjes gedaan en films gekeken. Klikte wel goed! Donderdag ging Mani naar een soort sportopvang dus had ik de dag voor mezelf. Heb een klein wandelingetje gemaakt en verder een beetje gerelaxed. Vrijdag had ik beide jongens thuis, samen zijn ze nogal lastig, ze plagen elkaar veel. Er zit een leeftijdsverschil van 6 jaar tussen hen. Maar opzich ging het redelijk goed. Die avond hebben we twilight gekeken, Mani is daar nu helemaal fan van. En hij was op dat moment HP6 aan het lezenen nu HP7 dus dat klikt wel goed! Zaterdag ging ik met de familie mee voor een picknick in een park in de buurt. Was wel gezellig! Zondag gingen ze boodschappen doen en heb ik een lange wandeling gemaakt om de rivier hier. De omgeving is erg mooi! Er staat een kerk en er stroomt een riviertje langs. Maandag had ik Uzair alleen, dat ging zoveel beter dat de jongens samen. Uzair wilt alleen alles zelf doen, aankleden, stofzuigen, buggy duwen en noem maar op. En als hij zijn zin niet krijgt gaat hij huilen. Maar hij kan ook heel vrolijk zijn en heeft een hele lieve lach! Die dag huilde hij alleen toen zijn moeder wegging. Die dag had Mani zijn eerste schooldag. Gisteren ben ik voor het eerst naar Bedford geweest, op de heenweg met de bus zat ik samen met allemaal oude engelse vrouwtjes. Bedford is beetje een verwaarloosde stad, maar het winkelcentrum is best goed. Heb meteen topshop, primark, newlook, next, river island gespot. En ik heb nieuwe schoenen bij newlook gekocht, bruin met een hakje super schattig! Vandaag heb ik afgesproken met een andere Au Pair in Bedford, ze komt uit Frankrijk, ben erg benieuwd!!

Ik zal trouwens een beschrijving van mijn taken geven. Ik sta om 7.15 op zodat ik 7.30 beneden ben. Dan ontbijt ik, ruim een beetje op maak Mani's lunch help met de kinderen. Mani's school begint om 8.45 en Zeinab gaat meestal rond 8.15/8.30 weg. De eerste dagen bracht Zeinab Mani naar school maar vandaag heb ik het gedaan. Uzair blijft op de maandagen en vrijdagen thuis en de andere dagen gaat hij naar de kinderopvang. Zeinab brengt hem daarnaar toe omdat het te ver is om te lopen. Daarna doe ik de wasmichine aan, doe ik de afwas en ga ik het huis stofzuigen. Doe ik wat voor mezelf todat de machine klaar is en hang dan de was op. Dan heb ik tijd voor mezelf. Om 15.00 ga ik Mani ophalen. En moet hem dan zoet houden todat Zeinab thuis komt, rond 17.00/17.30, dan moet ik beide jongens zoethouden tot het eten. Na het eten help ik met afwassen en heb ik weer tijd voor mezelf. Zeinab brengt dan Uzair naar bed. In de avond kijken we een film of ik ga op mij kamer wat doen. Zo ziet mijn dag er gemiddeld uit.

Maar ik moet nu toch echt weer eens gaan. Ik zal wat foto's erop zetten zodra ik internet op mijn eigen laptop heb!

Jullie horen snel van me!

Liefs,

Bertina

Reacties

Reacties

Mirjam

Ah, super leuk dat het zo goed bevalt!
Ik ben benieuwd naar de foto's!
xxx Mirjam

Saskia & Johannes

Dat ziet er goed uit, gelukkig ook nog best wat tijd voor jezelf. En nu kun je je Engels iedere dag oefenen, dat is nooit weg. Zeker als je straks in het Engels studeert.
Nog veel plezier en als internet het doet, dan zien we uit naar de foto's!
Groetjes

Ome Loek en tante Ria

Halo Bertina, wat leuk dat je au pair bent geworden en dan nog wel in Engeland. We hopen dat je in een leuk gezin bent, maar gezien je verhaal denk ik het wel en ja die jongens zullen samen wel een lastig zijn. Maar ja zo zijn jongens ook een beetje. Dat is normaal, met een beejte humor zal je het wel aan kunnen. Heel veel succes en we volgen je verhalen.
Liefs van ons.

Tinie en Rita

Hai Bertina,


Fijn dat het je zo goed bevalt daar, zo te horen heb je 2 leuke kids onder je hoede, wat wel fijn is dat je zo af en toe ook een kind alleen hebt zodat je je aandacht goed kunt verdelen.
Ook prettig dat je wat vrije tijd in kunt plannen, shoppen is altijd leuk dat weten wij uit ervaring zeker in het onbekende, laat je hier niet teveel door verleiden! haha.

Veel plezier en groetjes van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active