bertina.reismee.nl

Week 7 en 8: Nottingham en Brighton

Dag lieve mensen!

Ik zal beginnen met 14 juli, de dag van de lotinguitslag. Ik was een beetje zenuwachtig. In de ochtend op internet gekeken, nog niets. 's Middags naar zwembad geweest en toen eigenlijk het een beetje vergeten. Maar s' middags weer gekeken, mail van mijn ouders en studlielink: status ingeschreven! Helemaal blij, maar wist eigenlijk al wel dat ik ingeloot zou worden, maar bevstiging is altijd fijn. Dus vanaf september ben ik op de VU in Amsterdam te vinden! :)

Ik had vrijdag besloten om naar Gloucester te gaan, maar het zou slecht weer worden en de trein tickets waren toch aan de dure kant. Toen wist ik niet meer wat ik wilde, maar uiteindelijk besloten om naar Nottingham te gaan. Home of Robin Hood. 's Morgens alleen de trein gemist op 2 minuten waardoor ik een uur moest wachten. Maar kwam iets voor de middag aan in Nottingham. Het was heel slecht weer, wilde als eerste naar Nottingham Castle. Op zich wel een leuk kasteel maar niet heel bezonderwaardig. Binnen een beetje rondgewandeld, daarna naar centrum gegaan om een beetje te shoppen voor de verandering. En in de middag begon opeens de zon te schijnen, dat had ik niet verwacht, maar dat was een meevaller. Nieuwe schoenen en een rokje gekocht. Laatste bus naar huisgenomen.

Zondag zou ik zoals in mijn vorige blog thuis blijven, met de familie geluncht en naar vrienden van de familie in Leicester geweest, een barbecue, niet helemaal mijn ding, en ze waren niet heel erg gastvrij om eerlijk te zijn. Ze zeiden bijna geen woord tegen mij. Maar goed maandag Uzair de hele dag. Dinsdag met Sarah naar Milton Keynes geweest waar we met Pauline hadden afgesproken. Woensdag Becoming Jane met Sarah bij mij gekeken en samen geluncht. Donderdag weer naar het zwembad geweest en een begin van Eat Prey Love gekeken. Vrijdag hele dag Uzair en Zeinab zou 's avonds met Mani naar de nieuwe Harry Potter gaan.Sarah had me uitgenodigt om te logeren omdat ik met haar hostfamilie naar een play in Londen zou gaan de volgende morgen. Terwijl Zeinab en Mani naar de bioscoop waren kwam Sarah bij mij thuis om de rest van Eat Prey Love te kijken en daarna naar haar huis te gaan. Blijkt alleen dat Harry Potter was uitverkocht, maar ze zijn naar een ander film gegaan.

Zondagochtend met de familie naar londen voor de play Pericles. Het begon om 9.40 in Regents Park. Voor het eerst in een taxi in Londen geweest. De play was leuk! Daarna naar Bond Street en Piccadily Circus. Sarah heeft al haar laatste cadootjes gekocht en ik ook wat. Rond 4 uur naar Tea Room gegaan voor onze High tea, maar we hadden niet heel veel tijd, maar toch genoten van een green tea met scones. Hele leuke dag met Sarah gehad! Rond 7 uur bij Sarah Pizza gegeten met haar familie en Pauline en Debbie. Erg gezellig! We waren allemaal behoorlijk moe, daarna een beetje rondgehangen op haar kamer en een begin van Never Let Me Go gekeken. Daarna gingen we slapen want we moesten weer vroeg op omdat we naar Brighton gingen. De trein van 8.35 naar Bighton genomen, kwamen rond 11.15 aan. Toen hebben we in Tesco allerlei dingen gekocht voor lunch. Brood, humus,kaas, pepperoni, salade, drinken, bestek, aardbeien, frambozen, koekjes en Carot Cake! (Mijn favoriet!) Met zn alle gelucht op het strand, was ontezetted leuk! Daarna met de voetjes in de zee! Heerlijk! Alhoewel het wel een beetje koud was. Daarna naar Brigton Pier gegaan. Echt enorm! Winkeltjes, snoepwinkeltjes, enorme gokhal, achtbanen... Alleen het jammer was dat het erg winderig, dus koud was. Maar wel heel leuk om gezien te hebben. Zijn samen in Crazy Mouse geweest, lijkt een beetje om de Flying Dutchman in Walibi World. En zoals sommige weten, mijn favoriet!:P Daarna had ik een beetje een dipje, had het erg koud en was moe en vanalles deed pijn, en de meiden spraken een beetje te veel frans met elkaar. Toen naar Royal Pivillion en een beetje door Brighton gelopen. Om 5 uur de trein terug genomen. Was rond half 10 thuis en doodmoe!

Maandag hele dag Uzair thuis. Dinsdag samen met Sarah naar Milton Keynes Coachway om Pauline uit te zwaaien. Beetje droevig, daarna gelucht bij Sarah. En vandaag is het woensdag, niks gepland. Behalve mijn blog bijschrijven. Sarah heeft vandaag de kinderen de hele dag. Waardoor niet kunnen afspreken. Morgen laatste dag met haar. Ik weet niet hoe ik het ga overleven zonder haar, ze heeft mijn verblijf hier in de UK zoveel leuker gemaakt! Ik ga haar echt missen! We gaan morgen naar Bedford, cadootje vor haar familie kopen en dan onze laatste lunch samen! Ze vertrekt vrijdagochtend...
Maar het leuke is dat ik Carmen vrijdagavond in Oxford zie! Zie er natuurlijk enorm naar uit!! We gaan een topweekend hebben. En kan niet wachten om eindelijk de laatse HP te zien!
Jullie horen snel weer van me!

Liefs,

Bertina

Reacties

Reacties

Saskia

Wat fijn dat je ingeloot bent! Gefeliciteerd! Erg fijn voor je. En nu dus op zoek naar een kamer...
Nog veel plezier de laatste weken dat je daar zit!
Groetjes Sas

Vera

Ben je nu op de pc?
kom dan even op skyp

Loek en Ria

Hoi Bertina, gefeliciteerd, leuk voor je. Amsterdam is echt leuk! Zo te lezen heb je het aardig naar je zin daar in Engeland. Wij wachten in spanning op de geboorte van Esther haar dochtertje. Ze is 3 augustus uitgerekend.
Groeten van ons.

Elly Marc Irene

Geweldig gefeliciteerd met je in loting!
Goed geschreven je reisverslag leuk om te lezen

Anneke

Hoi Bertina,

Wat heb je al veel gezien en genoten van de vele uitstapjes die je gemaakt hebt.
Wat een bof dat je Sarah hebt leren kennen wat zo goed klikte met jou. Nu afscheid van haar genomen....
Nog een paar weken en dan zit het er al op.
Kun je je gaan voorbereiden op je nieuwe studie.
Proficiat met de inloting.
Maar....... geniet nu nog van "het Aupairleven" dat je goed bevalt als ik het zo lees.
Veel liefs van ons allen, Anneke

liesbeth verwegen

Hoi Bertina,
Fijn dat je nu definitief weet dat je kunt starten op de VU in amsterdam.
Jammer dat je af entoe weer afscheid moet nemen van bekende mensen om je heen, maar je ziet Carmen weer, wat je fijn vind.
Nog een hele goeie tijd toegewenst verder en groetjes van Liesbeth en Harrie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active