bertina.reismee.nl

Weekend met Carmen: Oxford en Cambridge

Dag lieve mensen,

Heb te lang niks meer geschreven, mijn excuses! Maar hier is er dan weer een! Ik zal beginnen op de laatste dag met Sarah, donderdag 28 juli.

We hebben samen in Bedford een cadeau voor haar Hostfamilie gekocht en geluncht. Erg gezellig, maar de tranen lagen toch niet ver weg. In de middag bleek ik vrij te hebben, waardoor ik nog naar haar thuis kon, hebben we samen met de kinderen wat gespeeld in de tuin, het was heerlijk weer! Daarna heeft ze mij afgezet en was het tijd voor afscheid. Vrijdag had ik Uzair de hele dag en Mani ging naar Holiday club. Rond 7 ging ik naar bedford om daar de bus van 20.00 naar Oxford te nemen. Ik had rond 22.00 met Carmen op het treinstation afgesproken. De bus was alleen een beetje laat, maar na een stukje lopen zag ik Carmen vrij meteen! Toen moesten we onze hostel vinden. Maar we werden al heel snel geholpen door een man die ons er zelfs heen bracht, het bleek niet ver van het station te zijn. Daar ingecheckt. En op naar onze kamer, 6 dorms op de tweede verdieping. Gekletst tot iedereen in de kamer ook naar bed ging. De hostel sliep beter dan de hostel in York, maar nog steeds niet heel relaxed.
's Morgens rond 8 uur opgestaan, bijna iedereen in de kamer was al druk in de weer. Toen zijn we naar het centrum gegaan, ontbijt gekocht: een meal deal! (Sandwich, fruit, drinken.) Carmen had ook een grote fles water gekocht dus gingen we weer even terug omdat het niet zo relaxed is om daar de hele dag mee te lopen. Daarna terug naar het centrum. We zijn in Christ Church en New College geweest, beide gebruikt voor HP. Bij Christ Church was de grote zaal, die niet zo heel groot bleek te zijn, maar nog steeds leuk om gezien te hebben. New College was de boom in HP4 waar Moody Draco in een fret veranderd, erg grappig om te zien!! Geluncht in het universiteits park: weer een meal deal! (Salade, chips, drinken.) We wilden eigenlijk ook naar de middeleeuwse bieb, maar daar kon je alleen in met een tour, wat we in eerste instantie niet wilde, maar toen we besloten om toch te gaan, was die uitverkocht! Heel erg jammer, maar helaas! Deze bieb is ook in HP gebruikt. Rond zes uur zijn we gaan eten, bij Wetherspoon, lekker goedkoop: 7 pond p.p. en ook nog erg lekker! Om 19.45 gingen we naar de bios voor de laatste Harry Potter!! We hadden niet zo hele goede plekken dus gingen we meer vooraan zitten, maar bleken wel bezet te zijn. Uituindelijk toch nog redelijk goede plekken gehad. De reclames duurde 30min en heel veel mensen kwamen echt op het laatste moment binnen, heel irritant! Maar de film was goed, veel gelachen om de een of andere manier. Natuurlijk wel wat kritiek puntjes, want tja het boek blijft altijd beter. Maar hoe dan ook wel tevreden, zo raar dat het gewoon echt de laatste is.
Zondag om 8.00 met de bus naar Cambridge waar we om 11.30 aankwamen. Daar zijn we naar Kings College geweest en hebben we door het centrum gelopen. Vind het denk toch wel de leukere stad, hangt gewoon een leuk sfeertje! Geprobeerd om de Bridge of Sighs zonder St Johns College in te hoeven, maar dit bleek gewoon onmogelijk te zijn! Maar wel grappig. Rond 15.30 op zoek naar een Tea Room, bleek nog best lastig. Hadden we er een gevonden, konden we de ingang niet vinden! Uiteindelijk gevonden en onze High Tea gehad, erg leuk en gezellig om eindelijk te doen! We werden er wel 20x voor bedankt, te grappig!! Om 17.00 de bus terug naar Bedford genomen en toen naar mijn huisje in Oakley. Eerst even voorgesteld toen 1,5 uur gewandeld rond Oakley. Haar de brug en de weir laten zien en veel gekletst. Toen was het tijd om te gaan slapen.

Zeinab hadden de hele week vrij. Maar moest wel voor Uzair zorgen en Zeinab voor Mani, maar dat was geen probleem. Met Carmen en Uzair naar de playgroup. Rond 3 uur ging Zeinab met de kids naar het zwembad zodat ik met Carmen meekon naar het treinstation. Het weekend was echt super snel gegaan en was echt super gezellig! Was leuk om Carmen weer gezien te hebben!!

Dinsdag ging Zeinab met Mani naar Milton Keynes dus kon ik een beetje relaxen, kamer opruimen. Woensdag had ik met Debbe in Bedford afgesproken maar ze kwam uiteindelijk niet opdagen, ze had haar bus gemist. Maarja ik was toen al in Bedford dus een beetje door het centrum gelopen. Donderdag ben ik naar Debbie gegaan met de bus, gewoon 3x zo lang als met de auto. Maarja was wel leuk om haar weer even gezien te hebben, waaarschijnlijk de laaste keer. Vrijdag zouden mijn ouders me ophalen rond 2 uur. Maar meer daarover in mijn volgende blog! :)

Liefs,

Bertina

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active