bertina.reismee.nl

Zesde week en Bath

Dag lieve mensen!

Alweer een week voorbij en met weer een ontzettend leuk weekend!
Ik zal vanaf 5 juli vertellen. Die dinsdag heb ik niks bezonders gedaan, woensdag ben ik met Sarah naar bedford geweest en daar geluncht, donderdag met Sarah naar Milton Keynes waar we met Pauline en Debbie hadden afgesproken. Beetje door het winkelcentrum gestruint. 's Avonds de Harry Potter premiere gekeken, voorzover dat mogelijk was. Ik zat er aan te denken om daadwerkelijk naar London te gaan, maar uiteindelijk niet gedaan, was wel heel vet geweest. Vrijdag Uzair de hele dag thuis. 's Avonds kwam Sarah mij ophalen en gingen we Debbie ophalen. Want we zouden de trein van 7.19 nemen de volgende dag waardoor we bij Sarah gingen logeren. Met de hostouders van Sarah avondgegeten, Sarah had een cheese-pie gemaakt en een salade met als desert cheesecake. Een kazig diner. Niet veel geslapen die nacht, moesten al om zes op en we sliepen met zn drieen in een tweepersoonsbed.

Zaterdag de trein van 7.19 genomen die ons om 10.08 in Chippenham bracht waar we onze B&B hadden geboekt. Daar onze tas gedropt en de trein naar Bath genomen waar we rond 11.15 aankwamen. Debbie had met wat andere Fransen afgesproken, maar Sarah en ik besloten ons eigen plan te trekken want wij wilde wat zíén! Allereerst naar Jane Austen Centre geweest. Eerst een praatje over de familie van Jane Austen en toen door een exhibition gelopen. Erg leuk! Toen in het winkeltje rondgelopen en wat leuke dingetje gekocht. Toen zijn we naar Royal Victoria Park gelopen en daar gelucht. Daarna naar de Royal Crescent, heel erg mooi!! Toen naar de Circus, een rotonde in Royal Crescent stijl! Toen op naar de Assembly Rooms, maar die waren dicht!!! Er was een bruiloft. Toen besloten om naar Fashion Museum te gaan, wat in hetzelfde gebouw is. Erg blij dat gedaan te hebben, heel mooi!! Toen zijn we naar de Abbey gegaan, erg mooi! We hadden daar met Debbie en haar vrienden afgesproken maar ze wilde niet naar de Abbey. Toen zijn naar Pulteney Bridge gegaan om daar wat te drinken en te eten met zn alle. Toen gingen zei weer terug naar London. En Sarah en ik bleven nog even zitten. Toen naar The Royal Theatre gelopen, want we wilde misschien naar een Play. Maar besloten niet tegaan. We waren aan het wachten tot de Roman Bath minder druk zou zijn, want de rij was HUGE! Maar gelukkig toen we er eindelijk besloten te gaan was de rij ieniemienie. Echt een heel leuk museum en heel groot! Hebben daar bijna twee uur rondegelopen, en aan het eind niet alle audionummers gedaan omdat we zo moe waren. Daarna waren we toch best wel hongerig dus opzoek naar een restaurantje, er was een vegarestaurant maar die was toch een beetje aan de prijzige kant, dus de bistro ernaast gekozen. We aten nogal laat, tegen 22.00. Dus de laatste trein naar Chippenham genomen. Bij onze B&B aangekomen, kregen we de deur niet open. Bleek dat we de verkeerde sleutel gebruikte. In onze kamer aangekomen, astonished hoe mooi het was. Het was een vier sterren B&B, beetje duur eigenlijk maar onze enige optie.

's Morgens een heel lekker ontbijt gehad! Rond 10.00 uitgecheckt en op weg naar het wandelpad naar Lacock. En wat hebben we lang gelopen, we hadden een kaart, maar die was niet heel erg goed. Ik denk dat we ruim 2,5 uur hebben gelopen en via google maps zou het 1 uur en 19 minuten zijn. Maar goed we zijn in Lacock aangekomen. We kwamen aan bij de kerk van Lacock, toen naar de Abbey gelopen. Eerst een snack gegeten en toen naar binnen gegaan. Eerst naar Fox Talbot museum en toen door de tuin gewandeld. En toen naar de Cloisters, en daar ging het voornamelijk om, want dat zijn de gangen van Harry Potter. Echt heel leuk om te zien! Toen de Abbey in geweest. Ook heel erg mooi, veel schilderijen en boeken ed. Daarna de vier straten van Lacock doorgelopen, wat kleine winkeltje bezichtigd en de Bakery. Rond 15.30 besloten we om maar een terug naar Chippenham te lopen aangezien de heenweg zo lang duurde. Maar dit keer besloten we de grote weg, kortere route te nemen. Maar niet het slimste idee, maar wel een avontuur opzich! Uiteindelijk weer een beetje verdwaald maar zijn precies, 10 minuten voordat de trein kwam, in Chippenhaam aangekomen. Beide helemaal doodmoe! Maar in de trein konden we gelukkig zitten! In London een broodje voor avondeten gehaald en de trein naar Bedford genomen. Eenmaal thuis vrijwel direct naar bed gegaan. Onwijs veel plezier met Sarah gehad, is toch anders dan in mijn eentje. Maar ik denk dat ik mijn York weekend toch nog het leukst vond.

Maandag de hele dag Uzair. Hij zou die dag een uurtje naar zijn pre-school gaan, om alvast een beetje uit te proberen. Daarna gingen we naar een lunch van de Todler-groep. Ze hadden een luchtkasteel. Uzair heeft heel veel plezier gehad. Dinsdag had ik met Sarah afgesproken om wat Jane Austen films te kijken, want na het museum in Bath was ze wel nieuwschierig naar de verhalen, Ze kende alleen Pride and Prejudice. We hebben Northanger Abbey en Emma gekeken. Vandaag niks gepland, beetje relaxen. Morgen ga ik met Sarah naar het zwembad. Ik weet niet wat ik dit weekend ga doen. Zondag blijf ik Oakley zodat de moeder een dagje kan gaan shoppen. Zaterdag wil ik mischien naar Stratford-up-on-avon, Gloucester of Basildon Park. Ik weet het nog niet zeker. Het weekend daarna is Sarah's en Pauline's laatste. Dan gaan we waarschijnlijk een dagje naar Brighton op Zondag en misschien naar een play op zaterdag, maar dat is nog niet zeker. En het laatste weekend van Juli komt Carmen!! Echt heel leuk!! We gaan samen naar Oxford en Cambridge! En samen de laatste Harry Potter kijken. Heb daar heel erg zin in!!
Dat was het alweer! Ik zal snel wat foto's er weer opzetten!

Tot snel!

Liefs,

Bertina

Reacties

Reacties

Carmen

Waah, ik heb er zo'n zin in!!! :D

Denise

Hey,

Echt super leuk!!! Dat Carmen naar Engeland komt.

Hebben jullie HP nog niet gezien?! Hij is echt heel cool (meer zal ik niet zeggen :P)
Ik heb de wereldprimiere gemist :( die was echt al meer dan 2 weken vantevoren uitverkocht!!! Dus zijn we de 14e gegaan.

Maar super veel plezier samen.

Liefs,
Denise

Vera

super wat je allemaal doet.
heb je tijdens je ondernemingen nog leuke boys ontmoet :P
leuk dat Carmen het voor elkaar heeft om te komen :D
wanneer zit je op skype?
ik komt de 26 terug in Nederland.
heel veel plezier nog en geniet er van.


liefs Vera

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active