bertina.reismee.nl

Vierde en vijfde week: Liverpool en York

Dag lieve mensen,

Al weer meer dan week vol nieuwe belevingen. Ik zal vanaf de 23e vertellen. De 23e had ik niks gepland, bijna de eerste dag dat dat ik niks gepland had, dus had toen lekker gerelaxed. Maar miste thuis toen toch wel een klein beetje. Vrijdag weer de hele dag Uzair, maar Sarah zou langs komen om een film samen te kijken. Maar Uzair was nogal lastig, maar uiteindelijk gedeeltelijk Dumbo gekeken.

Het weekend van 25 en 26 juni naar Liverpool geweest. Nam de eerste bus van 7.29 naar Bedford om daar de trein van 8.07 te nemen en vervolgens om 12.31 op Limestreet in Liverpool aan te komen. Had er onwijs zin in, mijn eerste échte weekend weg. Zaterdag was het alleen niet zo heel mooi weer, het regende net niet, maar het was erg bewolkt. Als eerste naar The Beatles Story geweest, the main reason of my visit. Het was een audiotour door de cariere van The Beatles, waarin ze sommige belangrijke dingen hadden nagebouwt. Erg leuk!!
Daarna rondgelopen op de Albert Dock en naar de Kathedraal. Maar die was al dicht dus kon ik heb alleen van buiten bekijken. Toen naar de tweede Katedraal, maar die was een beetje vreemd, het is een moderne. Daarna pizza gegeten en een beetje geshopt. De winkelstraat is erg mooi en leuk!! Daarna de trein naar Pauline genomen in Skelsmersdale waar ik de nacht zou doorbrengen. Rond half 9 kwam ik daar aan. Erg leuk om ze weer te zien en de kids hadden er ook naar uit gezien om mij te zien, erg leuk om te horen! Wat gekletst in de avond en in de ochtend heb ik met de kids gespeeld, samen geluncht en toen was het alweer tijd om te gaan. De trein van 13.40 in Ormskirk om vervolgens om 18.40 in Bedford aan te komen. Want mijn laatste bus gaat helaas om 19.00.

Maandag de hele dag Uzair gehad. Dinsdag naar Debbie met Sarah waar ook een andere nieuwe franse Au Pair was, Pauline. Ze was al eerder in de UK maar was van familie gewisseld. 's Avonds last van mijn keel en woensdag ook daadwerkelijk ziek. Hoofdpijn en enorm last van mijn keel, dus de hele dag op de bank gelegen en snoepjes gegeten. Donderdag nog steeds ziek, Zeinab liet me uitslapen, wat erg lief van haar was. Ze hoeft op donderdag namelijk niet te werken. 's Middag met Sarah afgesproken, boodschappen gedaan en ticktes voor Bath gekocht. Vrijdag Mani en Uzair de hele dag, Mani's school was dicht. Best wel heftige dag vooral omdat ik nog steeds een beetje ziek was. Maar de jongens gedroegen zich redelijk.

Zaterdag ging Zeinab met de boys naar Londen, waar ze dag met hun vader zouden doorbrengen. Ik kon dus met hun meerijden en haar helpen in de ochtend. De trein van 9.07 genomen, die me om 11.31 in York bracht. Eerst in mijn Hostel ingecheckt en kleren gewissled, het was behoorlijk warm. Voelde me een beetje opgewonden, moest even realiseren dat ik gewoon écht in York was!
Toen naar Jorvik Museum, midden in het centrum. Erg leuk museum! Ze hadden wat vikingdingen nagebouwd waar je in een achtbaankarretje doorheen ging, met een geluidbox die er ook nog wat bij vertelde. Erg mooi gedaan! Nog en hal met dingen en een shop, waar ik wat leuke dingetje heb gekocht. Toen naar National Railway Museum, die aan de andere kant van de stad was, maar wel gratis. Ook erg leuk, met heel veel oude treinen. Daar een beetje rondgewandeld.
Toen ben ik naar Treasure's House geweest, is van de National Trust, waar ik member van ben geworden, dus kon ik er gratis in. Was leuk om even doorheen gewandeld te hebben. Daarna de Tower van York Minster opgeklommen. Lange trip maar de moeite zeker waard! Wow wow, mooi uitzicht! Toen naar de Stonegate en The Shambles, twee popualire straatjes. Erg leuk! Toen op zoek naar een avondeten plaats, het gekozen vega restaurantje bleek dicht te zijn dus ging ik maar teug naar mijn Hostel om daar vervolgens in de pub wat te eten, vegi Lasagne. Toen terug naar de Dorm om wat te relaxen en een douche te nemen. Daar ontmoette ik drie andere meiden uit Zuid-Korea, Australie en China. Erg gezellig en veel gekletst, zijn naar een pub dichtbij geweest.
Eerder vroegde Australische waar ik vandaag kwam, ik zei Holland, zei waar is dat? Naast Duitsland!? Even later, ooh The Netherlands!! Ze was zelfs al in Amsterdam geweest. te grappig!!
Slechte nacht in de Hostel gehad, muziek tot drie uur en moest om kwart voor zeven al op. Maar was niet echt moe de volgende dag omdat ik zo opgewonden was. De trein van 8.10 naar Keighley genomen om daar met de bus naar Haworth te gaan. De geboorteplaats van de Brontë sisters en een enorm mooi dorpje dichtbij de Yorksire Dales. Rond half 11 bij de Brontë Parsonage Museum, het huis van de Brontë's. Erg leuk om te zien! Helaas kon ik de wandeling naar de Brontë waterval niet maken, die was 6miles. Maar heb door het dorpje gelopen en genoten van het uitzicht! Zo ontzettend leuk dorpje!! En ik had super weer!!
Echt gaaf dat ik er gewoon geweest ben nu! Om 13.40 terug met de bus om de trein naar Bedford te nemen. Want tja mijn laatste bus gaat om 19.00.
Echt een heel leuk weekend gehad! Volgende week naar Bath, ook erg mooi! Kijk ik al weken naar uit!
Ik zal de foto's er snel op zetten! Kunnen jullie ook genieten van de mooie dingen die ik heb gezien!

Lots of love!
Bertina

Reacties

Reacties

Toine

Ha die Bertina,
Wat leuk om je verhaal te lezen. Ik heb gewoon met je mee genoten. Ben trots op je dat je zo ondernemend bent en je wensen tot werkelijkheid hebt laten komen.
We skypen van de week nog wel een keer.
Veel liefs
je mam

Johannes

Zo, lekker actief bezig. Jammer dat je de waterval niet het gezien.

liesbeth Verwegen

Hoi Bertina,
Leuk , om je verhalen weer te lezen en dat je al weer zoveel leuke dingen gezien hebt.
Je geniet ervan horen we. Fijn!
Groetjes van Harrie en Liesbeth

Aryan

Hee, zo te lezen vermaak jij je wel daar in Engeland!
Groetjes

Denise

Zo, jij bent ook druk!!! Hopelijk voel je je alweer wat beter.

Liefs, Denise

liesbeth V

Ik heb weer mee genoten van al je mooie foto's.
Groeten van ons.

Elly

Tja, ik lees ook gewoon weer mee. mooie ervaringen weer. Groet je Elly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active