bertina.reismee.nl

Derde week en Cambridge

Hi lieve mensen,

Sorry, het is alweer even geleden dat ik iets geschreven heb. Gewoon weg geen tijd gehad / tijd vrij gemaakt. Maar hier komt mijn samenvatting van de laatste week: Maandag Uzair thuis gehad. Dinsdag heeft Sarah bij mij geluncht en hebben we wat gekletst. Woensdag zouden we tickets gaan kopen voor Bath, maar deze waren te duur geworden dus besloten we niet te gaan. Maar zijn alsnog naar Bedford geweest en hebben daar wat geshopt. Donderdag ben ik met Sarah en Debbie wezen zwemmen in Milton Keynes. Vrijdag weer Uzair thuis en 's avond met Mani en Zeinab New Moon gekeken. Zaterdag een beetje uitgeslapen en 's middags naar Bedford om tickets voor de komende twee wekenden te kopen: Liverpool en York. En natuurlijk een beetje geshopt. Maar niet zo veel gekocht. Sleutelhanger, top, kort broekje. Eenmaal bij het station deed mijn pinpas het niet! Dus ik terug naar het centrum om geld uit een geldautomaat te halen, waar mijn pinpas het gelukkig wel deed. Dus daarna met cash terug naar het station gelopen, de buurt tussen de stations (bus en trein) is niet heel erg fraai. Maar toen kon ik eindelijk mijn tickets halen, en terwijl ik aan het betalen was begon het héél hard te regenen. Ik was erg blij dat ik binnen was. Maar niet heel lang daarna begon gewoon weer de zon te schijnen. We noemen dat: het Engelse weer... 's Avonds een beetje geinternet en geskyped met mijn ouders.

Ik had met Sarah en Debbie de volgende dag afgesproken om naar Cambridge te gaan, ik had er super veel zin in! We zouden de eerste bus nemen, van 10.10, maar Debbie had haar bus in Milton Keynes gemist dus moesten we een uur wachten. Uitendelijk kwamen we rond 12.00 aan in Cambridge. In de bus zat een groep studenten, die net aan de bovenkant waren en een korte broek aan de onderkant. Toen ze uitstapte dachten wij dat we er ook uit moeste omdat er zo veel mensen uitstapte, maar een jongen zei dat we er niet hier uitmoesten en dat zij eruit gingen omdat ze naar een feest gingen en dat we best mee mochten. Haha. Maar we stapten de volgende halte uit, bij Jesus College. Het was een beetje verlaten daar dus liepen we meer naar het centrum van Cambridge. Daar werden we gevraagd of we op een punterbootje wilden varen, in eerste instantie wilde we niet, het is best wel prijzig, maar toch besloten om te gaan. Wat een goede beslissing was! Want wat heb ik me wat afgelachen op dat bootje! Het is best wel een onstabiel bootje en de student die ons stuurde schudde ons dat ook wel een opzettelijk heen en weer. Verder vertelde hij wat over de colleges en Cambridge terwijl we over de Cam vaarde. We hebben zelf ook even 'gepunterd'. Ik vind het best knap van die studenten om de hele tijd te blijven staan. Hij vertelde dat vandaag een groot feest was omdat de laatste tentamens over zijn. Daarom waren alle colleges dicht. Opzich jammer maar aan de andere kant vond ik het niet erg, scheelt tijd en geld. En de buitenkant is ook al erg mooi! Na de bootocht hebben we een leuk lunchrestaurantje genaamd Munch gegeten. Brie met cranberry sandwich. De Engelse houden ervan om zoet met hartig te combineren. Maar het smaakte erg goed! Daarna gingen we naar St Mary Churh, waar we eerst stomweg voorbij liepen, hoe stom! Daar in de toren geklommen en van het uitzicht genoten! Wat erg mooi was!!
Daarna door de stad rondgelopen en de colleges gezien. Op gegeven moment waren we alledrie behoorlijk moe dus besloten we ergens te gaan zitten en daarna de bus terug te nemen. Maar ik wilde nog wat avondeten, Fransen zijn niet gewend om warm te eten 's avonds dus Sarah en Debbie hadden geen trek. Uiteindelijk op het laatste moment een salade om mee te nemen bij een restaurant besteld. Maar, ja daar komt het, tijdens het lopen naar de bushalte drupte de dressing over mijn broek. Dus toen zaten er allemaal olievlekken in mijn broek! Het zag er heel stom uit én ik wist dat ik het er nooit meer uit zou krijgen. Ik voelde me zo stom en onhandig. Uiteindelijk mijn salade snel moeten opeten, en hij was niet eens zó lekker. Maar de plek waar we zaten was wel weer mooi. Toen een uur terug met de bus, de reis ging erg snel. Het was op mijn broekverprutsing na een geweldige dag! Cambridge is een hele mooie stad en heb heel veel gelachen!

Maandag ging ik met Uzair voor het eerst naar een Todler groep in The Village Hall van 9.30 -11.00. En daarna thuis met hem gespeeld en in het park. Dinsdag ben ik met Sarah meegeweest naar haar Zumba-les in Bedford. Wat toch niet helemaal mijn ding is, maar leuk om eens geprobeerd te hebben. Daarna bij haar geluncht. Vandaag ben ik met Sarah en Debbie naar de shoppinghall in Milton Keynes geweest, om een nieuwe broek te kopen. Wat gelukt is! Een witte én een blauwe, wat niet helemaalmijn grijze kunnen vervangen maar het is een begin. Voor morgen nog geen plannen, maar ik denk dat ik maar eens wat ga lezen in mijn boek, Mansfield Park. Nog niet veel aan toegekomen hier. Komend weekend dus naar Liverpool, The Beatles Story Museum, Albert Dock. Ik kan dan bij kennissen van mijn ouders overnachten, wat natuurlijk mooi meegenomen is. Ik heb er onwijs veel zin in! Het wordt wel mijn eerste weekend alleen, maar zo erg vind ik dat eigenlijk niet. Nu ga ik me maar een sklaar maken om naar bed te gaan, ben toch behoorlijk moe, moet nog steeds wel een beetje wennen aan het vroeg opstaan.

Jullie horen snel weer wat!