bertina.reismee.nl

Franse invasie

Hi lieve mensen!

Jullie zijn vast benieuwd hoe het contact met de andere franse au pair is gegaan. Nou in een woord: geweldig! We hadden die dag bij Costa afgesproken, daar wat gekletst. Ze vond mijn engels heel goed, wat ik natuurlijk erg leuk vond om te horen! Want ik heb eigenlijk niet zo heel veel zelfvertrouwen in mijn Engels. Daarna wat door Bedford gelopen en toen met de auto door Bedford gereden, ze heeft een eigen auto tot haar beschikking, erg handig! Ze heeft me wat leuke plekjes laten zien. Het was super gezellig. En toen ik daarna thuis kwam, eerst de oudste van school opgehaald, deed internet het!! Ik was zo ontzettend blij!! Niet alleen omdat internet het deed maar ook omdat ik het contact met Sarah zo leuk verliep. Mijn dag kon niet meer stuk!
En we hadden de volgende dag weer afgesproken, ze zou me om 11u ophalen met de auto en haar huis laten zien. Dus de volgende dag naar haar huis, ze woont in een klein dorpje niet ver van het mijne op een woonboederij. behoorlijk groot maar wel wat afgelegen. Ze hebben er paarden, honden, katten, kippen en cavia's. Bij haar geluncht en daarna op naar Milton Keynes om nog een andere (franse) Au Pair te ontmoeten! Daar wat gedronken bij de Starbucks. Ik hoefde die dag Mani niet van school op te halen, Zeinab had de dag vrij gekregen. Maar Sarah moest haar kids, een meisje van 7 en een jongen van 5, wel ophalen. En het meisje naar ballet brengen in Oakley. Wat heel toevallig was, want het was haar eerste les. Daarna naar huis gegaan want Zeinab moest Uzair van de opvang halen.
We konden vrijdag niet afspreken omdat ik dan altijd Uzair de hele dag heb, maar ze had me op woensdag al uitgenodigd om met de andere franse Au Pair naar Londen te gaan. Die uitnodig sloeg ik natuurlijk niet af! Alleen er was nog niet echt een plan, maar na heel wat planwisselingen kwam Sarah me uiteindelijk zaterdag om 9u ophalen om naar Milton Keynes te gaan, daar Debbie op te halen en de trein te pakken. In Londen hadden we bij Buckingham Palace met weer een andere Au Pair afgesproken. Het was daar erg druk want het was de Engelse 'koninginnedag'. Toen zijn we naar Camden Market gegaan, waar we met nog een andere Au Pair hadden afgesproken. Bij Camden Market ook geluncht. Toen wilde Sarah en ik graag naar British Museum. Maar er zouden nog meer Au Pairs komen, maar dat duurde erg lang en gingen uiteindelijk niet mee, en toen raakte we Sarah ook nog kwijt in de Metro. Maar uiteindelijk is alles goed gekomen en hebben we een half uur door het museum kunnen lopen. Daarna gingen we naar Oxford street. Heel lang gelopen, want we wilde Primark maar die bleek natuurlijk aan de andere kant te zijn, dus wij maar lopen. Maar uitendelijk bijna anderhalf uur in de Primark rondgelopen, ik heb een heel leuk jurkje gekocht. Toen gingen we op zoek naar de avondeetplaats. Uiteindelijk hadden we ons avondeten rond 22.00. Maar het was wel een gezellige pub! Toen naar een andere pub die was aangeraden bij Convent Garden, alleen die was maar tot 23.00 open, daar een drankje gedaan. Daarna afscheid genomen van één Au Pair. Toen op zoek naar een andere leuke pub. Die we natuurlijk vonden! Daar onwijs veel lol gehad met zn zessen, leuke foto's gemaakt. Rond 01.00 opzoek naar een avondbus om de lange nachtbus terug naar Milton Keynes te nemen van 02.00. Die ons om 04.00 in Milton Keynes zou brengen. Het was een lange koude reis, want ik had natuurlijk geen jas mee, alleen een vest. In Milton Keynes de taxi naar Debbie huis genomen om daar nog wat uurtjes te slapen. Werd alleen al redelijk vroeg wakker. Rond 11.00 ontbeten en om 14.00 afgesproken om bij Sarah's familie te lunchen. Was erg leuk om ze te ontmoeten! Daarna een film met de kids gekeken, Wall-E. Daarna heeft Sarah me thuis gebracht. Ik was ontzettend moe, maar een ontzettend leuk weekend gehad. Alleen soms spraken ze een beetje te veel frans met elkaar, niet erg sociaal. Vandaag met moeite met bed uitgekomen. Vandaag de hele dag Uzair thuis. Het is nu bijna tijd om Mani van school op te halen. Uzair is nu Barneys aan het kijken. Morgen waarschijnlijk weer wat met Sarah afspreken. En in weekend weer met wat Au Pairs op stap. Dit keer waarschijnlijk naar Bath en dan in een Hostel overnachten. Maar nu moet ik echt Mani ophalen! jullie horen snel weer wat!!

Liefs,

Bertina

Reacties

Reacties

aryan

Hee!

Wat een lang verhaal. Klinkt wel leuk. En pas op met Franse mensen, die spreken frans ;)

X

oom Cor

Hoi Bertina

Tsonge. Ik wist niet dat je al zoveel op het web had gezet. Leuk om het allemaal te lezen. Veel succes verder en ben benieuwd naar het volgende hoofdstuk.

groeten

oom Cor

Denise

Hey,

Super droog....het was dus in Engeland zaterdag 'koninginnedag' terwijl iedereen hiet in Australie gisteren (maandag) vrij hadden omdat het de Engelse koning haar verjaardag was!!! We hebben hier een aantal jongens ontmoet en die zeiden dat ze in Engeland geen vrij krijgen op de verjaardag van de koningin en hier in Australie dus wel......
Super leuk dat het zo goed klikt!!!! En dat je het zo naar je zin hebt.

Liefs, Denise

Johannes

Je kunt wellicht ook Frans proberen te spreken met de Franse au pairs, kun je dat ook gelijk oefenen. In ieder geval leuk dat je je bezig weet te houden.
Groet van je broer

Anke

Erg leuk om je te volgen bij je weblog. Wat een mooie verhalen al zeg !! Geniet maar van deze geweldige ervaringen. Ook leuk dat je die contacten hebt met die andere au pair meisjes. Zo kom je nog eens ergens en kan je samen de omgeving verkennen. En je talenkennis krijgt een opkikker. Ik wens je een hele fijne tijd toe daar. Veel plezier met de jongens.
groetjes Anke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active